måndag 4 maj 2009

Kryssningen


När jag hade varit hemma från Hemavan i några dagar så var det dax för nästa äventyr. På lördagen efter jobbet så åkte vi alla 20 pers från jobbet på kryssning. Birka Paradise fick äran att ha oss ombord i 22h. Hur kul som helst. Vi var damer/kvinnor/tjejer mellan 19-63 år och vi hade så förbaskat roligt! Jag bodde med Johanna, Susanne och Helena och jäklar vad skoj vi hade.

Vi möttes upp vad båten efter att vi 5 tappra själar hade jobbat klart för dagen. En stund i solen sen checkade vi in. Lämnade våra väskor, piffade lite, tog en öl och sen möttes vi alla upp igen.

Allt gick ju väldigt lugnt och fint till till en början. Sen var det middagsbuffé. Inklusive dryck. Jag kan säga såhär. Det var inte vi i den yngre generationen som var mest på vintapparna. Herregud, vinglasen, vattenglasen OCH snappsglasen var fyllda (läs: ytspänning) med vin. De var som tokiga. SKYNDA, vinkranarna stängs om en timme!!! Haha, helt ärligt, den äldste var värst av alla, haha! Kul.



Buffén var över förväntan faktikst, betydligt mycket bättre och fräschare än andra kryssningsbufféer man har ätit. Anyhow, vi åt, drack, hade det kul och det blev bättre och bättre stämning under hela tiden och ljudnivån steg betydligt.


Båda mina chefer har det bra, Inger och Katarina har kul, sen har vi damerna i taxfreen..

Efter buffén var det shopping i taxfreen som gällde för oss. Vissa handlade, andra fortsatte gratisdrickandet.. Ni vet i taxfreen står de och delar ut smakprov på både det ena och det andra. Och åter igen så var det inte vi unga som var där med kvicka händer och smakade 3 varv av allting.. ;)


Jag och flickorna tog lite luft och testade löpbanan på båten, haha!


Fina, fina Johanna och chefen (Mor & dotter), sen var det dax för shots!


Dansa, dansa, dansa..

Kvällen var hur rolig som helst! Vi shakade loss hela natten, drack massvis med goda drinkar, shots, skrattade och hade det toppen. Damerna droppade av tidigare än oss andra. Själv höll jag mig uppe till runt 5-snåret. Köpte mig en skinkmacka och gick hem och totaldäckade i sängen. Runt 7-tiden dundrade de andra in i hytten och höll låda fram till halv nio.. Gosh vad trött jag var!
Runt elva började vi vakna till i hytten. Say no more..

Resorb, Ipren och en lunchbuffé bestående av nachochips och cheddarcheese. Det var toppen. Sen gick jag och Sus ut på däck och la oss och sov på golvet i solen. Nästan så att man önskade att man skulle dö ett tag. Men, är huvudet dumt så får kroppen lida som sagt.. Men herregud så roligt vi har haft!!!




Dagen efter...

1 kommentar:

Jennifer sa...

Ser ut som ni haft skoj! var länge sen vi sågs, borde hitta på nåt snart! kram!