måndag 16 mars 2009

När andan faller på..

När bloggandan faller på så är det bara att ta tillfälle i akt. Vet inte var blogglusten tagit vägen men nu attackerade den mig. Stod i köket och torkade köksbänken (Carro!) och så kände jag det.. Mina fingrar ville blogga :D Så nu sitter jag här, mätt och belåten med en kopp kaffe i blogghörnan ;)

Helgen var toppen!
Fredagkväll spenderades på Oxid med LillaC, Maria och Sara. Mycket mysig kväll med massa vin och surr. Underbart att bara få sitta och snacka och slappna av med ett glas vitt i handen tillsammans med flickorna. Speciellt när man är sådär fredagstrött som man kan vara.
Efter några timmar och ett par-tre glas senare så promenixade vi vidare till Soap Bar. Jag och Maria var bara kvar där en liten stund, sedan lämnade vi de andra och åkte hem. Jag gick hem och la mig. Var som sagt mycket trött och jag skulle upp och jobba på lördagen. Men nöjd och glad över kvällen så kom jag hem och sussade sött. Märkte nästan inte när F kom hem och la sig efter sina bravader. Tack för en mysig kväll tjejer. Typiskt nog var inte kameran med:(

Var ganska pigg på lördag morgon när klockan ringde. TIden gick snabbt på jobbet och allt flöt på bra. Sen var det bara att dra sig hemåt och börja piffa. Drygt 1,5h senare mötte jag upp Helena på tåget och vi åkte hem till Therese på Schlagerfest:D Jättekul! Som den husfru hon är så hade hon lagat jättegod mat, gjort efterrätt och bullat upp med ost, kex, chips, godis och sist men INTE minst.. Drinkarna! Mmm! Goda drinkar i färgglada färger som lätt slank ner i våra strupar. Lovely! Ingen utgång och det var hur roligt som helst med en hemmafest! =)
Det blev inte så himla sent utan jag var väl hemma runt kvart över två.



Pigg och glad (jaa, faktiskt!) vaknade jag upp på söndagen. Skön sovmorgon:) Sen var det bara dag att småpiffa igen. På dagens schema stod det Dop för lille herr Anton.
Jag och F mötte upp Elin och Carro med deras karlar/barn/tjocka magar (herregud, när hände allt detta?) utanför kyrkan. Fint dop och lillen var så snäll och glad hela tiden. Under hela cermonin så stod fröken Emelie för underhållningen. Herregud så söt hon är! Efter kyrkbesöket blev det lite mat, vin (jaa, igen!), surr , fika tårta och kaffe.. Mmm! Även då var det Emelie som stal all vår uppmärksamhet.



Vi bestämde att vi snart ska ses bara vi tjejer. Jag har verkligen inget ont att säga om deras små gobitar. De är underbara!!! Anton äger mitt hjärta och är ett litet lyckopiller. Men jag saknar deras mammor och det ska bli så kul att ses utan barn.. Dricka vin, snacka skit och lämna bajsblöjorna hemma.. ;)

Idag slutade jag tidigt. Mötte upp tjockis-Elin på stan och tog en fika. Sen var det bara dax att skynda hem och städa. Imorrn kommer kusin Mia hit! Alltid roligt med besök hemifrån:)



2 kommentarer:

Anonym sa...

kul att det börjar uppdateras lite igen. Jag läser flitigt! hörs och ses snart hoppas jag! kram

Anonym sa...

Oj vad det händer mycke i storastaden. Kanske bakas det egna bullar i ugnen snart...känn ingen press hehe kram kram från en duktig bakerska...Soffan