söndag 22 mars 2009

Våren är på G.

Då satt man här i blogghörnan med kaffet och datorn i högsta hugg igen :)

Denna vecka har gått fort! Har varit trött även denna vecka men börjar känna hoppet igen när solen har börjat titta fram titt som tätt:) Underbart!

Vi tog å hade oss en liten after work i torsdags. Hur kul som helst:) Vi var bara 4 st men dock de 4 bästa;) Vad hade man gjort utan vissa på jobbet? Bra kollegor är guld värda att ha, annars hade allt känts lite mindre roligt. Vi käkade och drack billig öl, diskuterade och skrattade en hel del. Tack tjejer!

Helgen har verkligen sprungit iväg.
När jag kom hem efter jobbet hade F tänt ljus i hela lägenheten och en god middag väntade. Började med att dricka skumpa (!) som han hade köpt. Nu har vi "orkat med" varandra i 1,5 år, haha! Underbart!
Som vanligt på fredagar var jag väldigt trött och både jag och F slocknade i soffan ganska tidigt. Härligt att vara ledig!

På Lördagen mötte jag upp LillaC på gymmet vid 11-tiden. Vi körde lite kondition och sen lite styrka. Skön start på lördagen! Efter träningen gick vi hem till henne och gjorde en haloumisallad med massa gott i och åt å surrade. Sen dusch och lite operasång "La voix", haha! Gick iväg ut på stan där vi var kvar fram till femtiden. Hittade en vårjacka och jag blev totalt förälskad! Den var riktigt Maddig! Vi shoppade, surrade, fikade och hade det toppen i flera timmar. Dessutom sken solen och det var helt underbart väder. NU är våren nära, nästan helt framme faktikst. TACK för en underbar dag honey!


(den ser lite tråkig ut på bilden, men i verkligenheten är den så grön å fiiiin)

Efter dagen på stan var det bara hem och piffa och måla naglar. Sen var det 30-års fest för hela slanten. STOR fest. 50 pers var det. Hur kul som helst. God mat och massa gott att dricka. Lovely! :)

Idag blir det en titt på mobiler. Min har börjat säga upp sig, plus att jag vill byta till telia. Är trött på att inte ha mottagning överallt. HAr det varken hos mamma eller pappa. Eller nu underdrev jag. Jag har inte mottagning på hela vägen MELLAN INDAL OCH PAPPA! Morr! Det ska bli skönt att bli kontaktbar och slippa utnyttja mina stackars föräldrars mobiler hela tiden :) Sen kan man ju slå av mobilen när man är där. Det är faktiskt ganska skönt att göra så när man är hos dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin jacka, Madde! Du har rätt, den var riktigt Maddig!

Skaffa dig en RIKTIG mobil denna gång, tack!:-)

Anonym sa...

Skitsnygg Maddejacka =)
Köp den och om du lessnar så kan du kränga den till mig !

Anonym sa...

NU är det länge sen igen, Jag blir liksom inte mindre nyfiken med tiden ju äldre jag blir..;) /M