måndag 6 april 2009

Våren

Våren är definitiv här. Och det är som sagt min bästa årstid! Visst, sommaren i all ära, men VÅREN :) Människor vaknar till liv, hundar överallt, nyförälskade par, snygga tjejer och killar överallt! Små barn springer omkring överallt och jag vill bara skutta runt och skrika ut ett riktigt vårvrål. Underbart!

Och nog har Stockholm stad vaknat allt. Idag har jag varit utomhus heeela dagen. Satt på Norrmalmstorg och drack en latte och tittade på folk, jag vet inte hur länge! Sen gick jag vidare till Kunsgträdgården och satt där bra länge där också, sedan vidare hem för att äta pannkakor med glass ute i solen:) Och nu sitter jag på balkongen och bloggar. Hur skönt är inte det?


Solen skiner för fullt på balkongen:)

Något jag älskar mer med våren är tulpaner. Jag fullkomligt älskar dem!!! Det är lite ljuset i tunneln ibland. Om vädret får ett bakslag så känns det lite mindre jobbigt med en fin bukett med tulpaner. Eller hur mamma (det är efter henne jag har fått den sjukdommen..)?! Och jag har turen att bo ett stenkast bort från Hötorget där de säljer dem BILLIGT! Nu har jag en fin buket med blandade färger stående på byrån.



Idag blir det förfoppningsvis inköp av ny mobiltelefon för mig:) Tjoho!!! Men jag väntar tills Fredde kommer hem så han kan hindra mig från att göra dumma impulsköp. Lite mat ska oxå inhandlas. Vår kyl och frys ekar just nu!


3 kommentarer:

Anonym sa...

va vart det för mobil snygging?

Anonym sa...

det är din far som undrar haha

Mamma sa...

Haha, tulpaner hjälper alltid! Kom ihåg det!