lördag 7 februari 2009

Hej mitt vinterland!

Home, sweet home! Underbart att vara hemma. Det är verkligen vinter här och det kommer bara mer och mer snö. Mysigt tycker jag som har haft en i princip snöfri vinter i Sthlm.

Igår var vi bara hemma hela dagen. Verkligen jätteskönt. Var ut och gick en sväng med mammsen och tog det lugnt. Var och handlade i Matfors och på kvällen kom syster hem och åt middag med oss.

Idag har vi väl gjort ungefär samma sak. Bakade chokladmuffins i morse och tog en lite prommis med mamma efter det. Fredde har lärt sig att ploga med stortraktorn, haha!



Har precis kommit hem från en lunch/middag på Midälvagården. Mycket gott och det blev lite av en släktträff eftersom Terttan, Yngve och Micke oxå var där. Skoj=) Släktträff blir det ännu mera av imogron då jag har lite kalas här hemma.

Har precis sopat av en toksnöig bil. Mamma och Stefan ska få lite lugn och ro här hemma ikväll, har varit full fart här sen i torsdagskväll och de behöver nog lite åtehämtning inför kalaset imorgon. Jag och F ska åka och hälsa på Carro å Fille ikväll, lite diverse kusiner ska vi oxå träffa. Kul!

Imorgon blir det nog att stiga upp samtidigt som Stefan (okej, inte riktigt så tidigt kanske..). Jag ska baka lite pajer och fixa inför kalset. Då kan det behövas lite marginal med tid, man vet aldrig hur det går p åförsta försöket med pajerna. Haha!

Ha en bra kväll alla!



1 kommentar:

Anonym sa...

TACK! föör en superskojig kväll på aveny madde...hade förbannat skoj kul att träffa fredde oxå krrrrram sofie