onsdag 4 februari 2009

Shape up!

Japp, snart helg för min del! Whiii! Sen har jag hela 3 lediga dagar. Dagar som ska spenderas tillsammans med familj och släkt <3 Lovely! Åker hem till mamma imorrn efter jobbet. Har suttit här på kvällarna och svurit över dyra tågbiljetter. Herregud, jag känner inte för att lägga 6-700:- för en resa. En ENKEL resa dessutom. One way! Men det har löst sig. Fredde fick veta idag att han kunde vara ledig så vi åker upp båda två:D Så då blir det bil upp imorrn direkt när jag har slutat, helt perfekt!

Veckan har gått snabbt. Lite segt på jobbet då jag har en liten inspirationssvacka. Men det är väl som med allt annat, det går upp och ner å snart skuttar jag runt där med 314 saker att göra samtidigt;) Jag längtar!

Igår var ju tanken att jag och LillaC skulle ta upp vår träning igen.. MEN! Latmasken haffade oss och vi bestämde oss för att ta en powerwalk och sen gå o sola istället. Toppen, det lät ju jättebra! Det hela slutade med att jag åkte till henne, åt supergoda hemgjorda köttbullar. Sen tog vi promenaden. Promenaden raka vägen till solariet och sen hem igen. Haha! Underbart! Men det är inte lätt när man är 2 trötta själar som jobbar på bra under hela dagarna. Vi fick iaf god mat, lite surr och 12 minuter värme. Inte illa det heller!


Så, ingen träning alltså.. Vilken TUR att jag har fått min pilatesvideo då! "Shape up med Blossom" HAHA, Jaa Carro (lilla), det är sant. Men den är bra!! Ett 50 minuters pass med Blossom Tainton. Döm inte ut den innan du själv har testat. Haha! Och det är just det vi måste göra med vår träning. SHAPE UP! ;)
Dessutom så har jag och min pilatesboll inte riktigt klaffat.. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra när vi umgås.. Visst, vi kan göra situps. Sen då? Det blir mest bara att jag glor lite på den, sen uppstår en pinsam tystnad och vi skiljs åt. Å hur bra blir stämningen mellan oss då på en skala?? Nej nu ska vi göra någonting åt vår relation:)



Ja, ja, nu ska jag packa vidare och hoppa i säng!

SOv gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske nåt att testa, behöver man en boll eller? ha så trevligt hemma i norrland! kram!

Anonym sa...

ÅÅÅÅHHH vad skoj att du kommer hem... syns på lördag kram soffan

LillaC sa...

Nä du, jag tror jag Shapar Up utan Blossom! Jag dissar henne direkt och sätter ner foten när det kommer till träningsfilmer! Nog för att jag tycker att det kan vara skoj när 80-talet kommer på återtåg då och då, men nä.. nej!

Om det inte blir allt för många öl på fredagen så har jag faktiskt bokat in ett träningspass då.. vi får väl se hur det går :D

LillaC sa...

Alltså nej, inte träning på fredagen utan på lördag.. hade dock kunnat bli riktigt roligt att träna med några öl i kroppen!

Anonym sa...

Du får meddela hur filmen med pippilotta är... jag har åxå en sån boll... det enda jag använder den till är att sitta på framför TV:n när jag är trött. Omöjligt att sova på den utan att trilla av (& det vill jag ju inte, så jag håller mig vaken!)