onsdag 6 februari 2008

Egenvårdscoach!

Jag har nog inte mämnt någonting om det här innan. Men jag skulle få ett litet uppdrag nu i vår, inom jobbet. Det finns ett apotek som har fått en helt ny egenvård. De har inte haft någon innan så den är helt ny och fin. Så oxå personalen. De har aldrig jobbat i en egenvård och har ingen som helst aning om hur det går till att driva, sköta och tänka i en sån. Så mitt mission blir att lära dem! Jag har fått det otroliga uppdraget att lära dem ALLT som har med en egenvård att göra. Allt om skyltning, bestälningar, exponering, kundbemötande, kampanjer och hur man arbetar i en grupp i en egenvård och vilket tänk man ska ha. Känner mig enormt ärad som får göra det här och det visar ett stort förtroende från min chefs sida som har utsett mig till det här. Helt underbart! Till saken hör att jag skulle påbörja dessa 2-3 veckor lite senare i vår. Idag ringde min chef och sa att det har blivit lite ändrade planer. jag ska nämligen börja PÅ MÅNDAG! Alltså om några dagar.. Hihih! Hittils är jag inte så himla nervös, men det kommer väl antar jag=) Var börjar man? Lär man ut en sak i taget eller ska jag gå igenom lite angående allt på en gång?? Någon som är pedagogisk som har några råd? Jeanette, du är ju lärare.. Har du några tips??

Stolt!

1 kommentar:

Anonym sa...

SUPERSNYGG layout, jag älskar ju rosa så detta var helt i min smak =).

Pedagogiska tips, ja.. spontant tänker jag att det är bra att inte ta ALLT på en gång men kanske ändå några av de viktigaste sakerna till att börja med. Det är alltid bra att få ett sammanhang. Och att få blanda teori och praktik är bra. Det där fixar du! Vilken ära, grattis!!

Krya på dig också, kram