torsdag 21 februari 2008

Uppdatering 2. Jobbet. (bör ej läsas av dem som är trötta på mitt snack om jobbet)

Japp, det som tar större delen av min tid och energi nu är jobbet! Jag har, som ni säkert redan märkt, älskat mitt jobb sen jag började. Men nu, det här lilla projektet som jag jobbar med nu. Det är helt underbart roligt! Min "roll" som jag har på mitt hemapotek som egenvårdsansvarig är det roligaste jag vet nästan. Men man har inte tid att göra dessa saker så himla mycket. Man är "vanlig" tekniker större delen av tiden. Nu, de senaste snart 2 veckorna, har jag bara fått ägna mig åt dessa saker. Tänk er att ni skulle älska att renovera hus. Så får ni ett rivningsobjekt framför er. Det skulle vara enklare att riva ner allting och bygga nåt nytt. MEN ni ska verkligen fixa det här. Ni får helt fria händer att göra hur ni vill, börja i vilken ände ni vill.. Och ni älskar det. SÅ känns det!!!! =) Jag fattar inte, det är så himla roligt. Och det är en fantastisk känsla när man börjar se resultat. För att inte tala om när man märker att personalen på stället börjar lita på en, vända sig till mig och berömmer mig för det jag gör. Jag önskar att alla fick vara med om en sån här utmaning, vilket jobb man än har. Det är otroligt sporrande och jag skulle kunna jobba varje dag. MEN, jag känner mig själv.. Hade jag inte haft något vett alls, då skulle jag skita i mina lediga dagar där och bara jobba, jobba, jobba.. Men det går ju inte. Visst, jag har redan ganska många plustimmar redan, men de här lediga dagarna är otroligt viktiga. Både för att hinna med sitt liv som man redan har, och att samla nya krafter för att kunna göra ett bra jobb. Som i helgen till exempel. Jag sov å sov å sov. Var så trött! Somnade i soffan både fredag och lördag, å då var klockan inte särskilt mycket heller. Men så var man fit for fight på måndagen igen. Jag undrar hur jag kommer reagera när jag är tillbaka på mitt hemapotek. Kommer jag bli frustrerad över att ha ett "vanligt" teknikeryrke? Visst, jag är egenvårdsansvarig, å det är mycket utöver det "vanliga". Men jag blir lite bortsäkmd nu som får ägna mig å detta på heltid. Jag behöver inte ens anpassa mig efter andra. Hmm, vi får se.. Jag ska jobba helgen på mitt vanliga apotek. Blir intressant..

Inga kommentarer: