tisdag 18 november 2008

Umeå

Nu är det väl ändå dax att blogga lite. Middagen är äten, disken diskas i maskinen, matlådorna är gjorda. Nu sitter jag och dricker ett kanongott te med smak av Saffran & chili. Fick det i present och det är VERKLIGEN att rekommendera. Finns att köpa på Bönor & Blad om jag inte har helt fel.

Jag har varit ledig. Tokledig i 5 dagar nu. Det kallar jag för lyx. 2,5 dag spenderades i Umeå hos F´s lilla mamma, en halv dag i bilen, och 2 dagar med min mamma här i sthlm:)

Vi racade upp till Umeå direkt efter mitt jobb i Torsdags. Så mellan 18-01 satt vi och stirrade på mörk resväg.. Puh! Gick ganska bra ändå, men man var bra trött när vi kom fram.
På fredagen blev det en härlig sovmorgon och sen en härlig hotellfrulle, det är alltid så hemma hos Lena, frullen står framdukad och det finns miljarder av saker att välja bland:) Me Like!
Dagen spenderades på stan i 4-5h.. Haha! Umeå city är inte jättestort men visst kan man spendera mycket tid där allt.. Det enda jag köpte var ett par handskar, haha! Lena däremot shoppade lite mera :) Jag giller verklgen Umeå, det är en supermysig stad tycker jag och det finns ändå allt där. Ja, behaglig och lagom lixom.
Kvällen spenderades hemma i huset Modig med en kanongod middag (oxå precis som vanligt när man är där..), vin och Idol & Fredag hela veckan. Mycket mysig kväll!
På lördagen kom vintern:) Så mysigt med den vita snön som faktistkt stannade kvar på marken.
Åkte runt på 3-4 möbelaffärer i jakt på en tvbänk till L, men vi kom hem med en ryamatta till mig och F!!! Årets första julklapp, och supersnygg är den:D Passar verkligen jättebra här i TV-rummet.
Efter möbeljakten blev det lite vila hemma innan nästa goda middag. Ugnsbakad lax med färskpotatis och en massa goda såser till. Mmm!!! Vin även denna kväll och flera timmar av surr vid middagsbordet. Kvällen avrundades i soffan kollandes på Beck-film.
På Söndagen dök de riktiga julkänslorna upp:D Snön låg kvar på backen och vi hjälpte L med ljusslingorna till träden. Åhhhh vad mysigt! Jag vill ha jul NU!

Vid tvåtiden rullade vi neröver Sthlm igen.
Plockade upp mamma hemma i Bölom och då började nästa äventyr..

Inga kommentarer: