söndag 2 november 2008

Myshelg



Har haft en helt underbar helg!
En ledig sådan och då menar jag verkligen LEDIG! Inga planer alls, bara göra vad man känner för just för stunden.

Det började redan på fredag kväll. Vi köpte hem sushi, drack lite vitt vin och hade det tokmysigt. Kollade på Idol och Fredag hela veckan. Mys!

Igår lördag belv det en härlig sovmorgon fram till elvatiden, sen frulle. Efter det begav vi oss ut på stan och bara strosade runt lite. Jag fyndade en vinterjacka på Stadium. Den hade kostat 1000kr men jag betalade inte ens 500 för den. DET kallar jag kap:D
Vi fortsatte bort mot Söder då jag skulle hämta ut våra biljetter till Money Brother som spelar på Lördag:D Längtar! Sen promenixade vi runt på söder ett tag. Det var helt underbart väder och solen sken hela dagen. Vi gick hem via Skeppsbron och Kungsan. Massor av folk ute och man kunde inte göra annat än att bara le:)
När vi kom hem så blev det lite vilopaus innan det var dax för matlagning. Jag gjorde egna köttfärsbiffar och de blev RIKTIGT goda. Mmm! Så det blev hemmagjorda biffar med lök, sås, kokt potatis och lingonsylt med rött vin till. Yammi!!



Idag blev det åter igen en härlig sovmorgon. Sedan åkte vi ut till Barkaby för att spana på golv till hall, kök och sovrum. Hittade väldigt fina och det blir nog dem.
Blev en tur till Djurgårn oxå. Det var lika fint väder idag och det var verkligen jätteskönt att promenera runt i solen. Vi var inte direkt ensamma om att tycka det och ALLA hade bestämt sig för att fika på Rosendals trädgård. Där var det för övrigt Halloweenpyntat till tusen. Pumpor överallt och jag fick lite flashbacks från när jag och syrran var där och hamnade på pumpakurs. Haha! Hur som helst så var det en kanondag som jag kommer leva lääänge på=)





(Haha, ni kan låtsas som att skuggan av armen inte finns där;))



Resten av dagen har spenderats hemma. F sov lite när vi kom hem och jag tittade på alla tjejserier:D Gilmore Girls, Greyan, One tree Hill och Gossip Girl. Lovely! Medan jag kollade på tv så lagade Fredde god middag i form av köttfärssås och spagetti. mmm! Innan middagen var klar så blev jag serverad oliver och marinerad vitlök. Har man det bra eller?! ;) Ompysslad till tusen och jag kan inte ha det bättre än såhär.

Har varit en jättebra helg och det känns så värdefullt att få rå om varandra såhär. Det är viktigt att inte fastna i vardagen som innebär massor av jobb, träning, trötta kvällar och annat. Sova, jobba, äta och sova igen.. Man behöver få bara vara oxå, pyssla om och ta hand om varandra lite extra.

Nu är det dushen som gäller. Veckan som kommer är som vanligt fullspäckad. Men nu har jag tankat med massor av mys, ledighet och kärlek, så jag kommer att klara den galant!

Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vilken mysig helg ni verkar ha haft! Du har helt rätt, det är jätteviktigt med sån tid ibland. Men, vad är det jag ser, äter ni vid TV:n? Där rök de vuxenpoäng ni fick...:-)(Jag kände igen mattan:-))