söndag 4 januari 2009

julen

Julen var helt underbar! Trots att jag var vrålsjuk så var det en riktigt mysig jul. På julaftons morgon åkte vi från mammsen till Filles föräldrar och sen till älskade papps och Anki. De hade verkligen ordnat allt jättefint. Hur mycket mat som helst och hur mycket folk som helst:) Jättemysigt att fira tillsammans allihopa tycker jag.


Innan middagen och efteråt när pappa hjälpte tomtarna att läsa:)



Det var verkligen julstämning på hög nivå hemma hos dem. Pynt överallt och en jättefin gran med MASSOR av julklappar under. Tomtar, julpynt och glöggdoft, allt för att stämningen skulle bli ännu starkare. Underbart!


Fina, fina värdparet i deras fina tomteluvor:)


Anki och hennes klan, samt Fille, Sis, Papps å Jag. Stor familj va?! Haha!

Kalle Anka kollades på och som vanligt är det barnen som är MINST intresserade av att se detta medan de äldsta sitter som förtrollade. Haha! Vi åt massor med mat och det var sååå himla gott! På kvällen kom tomtarna (vi hade 2..) och pappsen fick hjälpa dem att läsa på paketen.
Hela kvällen så var det massa mys och det var verkligen en kanonjulafton.

TACK papps å Anki, det var verkligen bra allting!

Hade hoppats på att bli pigg till juldagen då det stundade utgång, men det kunde jag ju glömma.. Feber och snor satte stopp för det. Hade så gärna varit med mina pinglor ut:( Men jag bestämde mig för att stanna kvar hemma hos pappa istället och det var verkligen inte fy skam. Vi åt, åt och åt (HELA dagen!) Var ute i snön, åkte skoter och hade det gott. Men skoterturen gjorde sitt och jag var tvungen att gå in och lägga mig. Men kul var det!
På kvällen kollade vi på tv och myste och åt lite mera.. Haha!

På annandagen var jag och pappsen ute och åkte lite. Kul och se var det är han håller hus:) Det är verkligen ett fint ställe alltså! Söker man frid och lugn så är det dit man ska åka! Lovely!
På kvällen stundade det middag hemma hos mamma och då hade även Fredde anslutit från Umeå. Oxfilé och potatisgratäng.. Behöver jag säga mera?! Även det blev en mysig kväll med Mamma, Steffe, Carro, Fille, Mormor och oss. Jag ÄLSKAR att ha många och stora familjer<3

Dagen därpå vad jag, F, Sis och F korkade nog att bege oss ut till Birsta. Herregud så mycket folk det var där! Helt sjukt!
Åkte hem till Andrea som hade kalas, äntligen fick jag träffa mina pärlor och få höra smaskigt skvaller från deras utgång på juldagen;)
Middag på O´learys tillsammans med F x 2 och sis innnan det var dax att bege sig söderut igen..

ONT i magen.. Jag ville verkligen inte åka tillbaka. Även fast julen var jättemysigt så känns det som att det var så mycket som inte hanns med eftersom man låg sjuk.
Ingen julmusik i kyrkan, inte jättenärvarande någon av dagarna, ingen utgång med vännerna på juldagen, ingen dejt med folk jag inte har träffat på länge och ingen utgång med Carro och Andrea på Andreas födelsedag. Och ingen Carro och Fille med i bilen till Sthlm:(
Att åka ifrån familjen, A, LillaC och bara åka hem till jobb kändes inge roligt!
Hua, längesen jag kände sådär när jag lämnade Sundsvall!

Men jag och älskling rullade neröver och det kändes genast lite bättre när vi väl var hemma igen. Jag har det trots allt oförskämt bra ändå;)

Tack alla för en jättemysig julhelg!


1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv Madden för en mysig helg :o)
Kram Papps.