onsdag 28 januari 2009

Jag har helg:D

Vad gör jag då en dag som denna?

Fick ställa klockan eftersom det skulle komma en kille å byta elmätare i morse. Jag ställde klockan en timme innan han skulle komma så jag skulle hinna ligga å dra mig ett tag (han skulle TIDIGAST komma kl 10). Var ganska pigg när jag vaknade så jag klev upp direkt och tog en dusch eftersom jag hade så mycket tid på mig. Å vad händer? Självklart kom killen 20 min för tidigt. Jag har precis klivit ur duschen när det ringer på dörren. Jag får lite panik och slänger på mig kläder lite snabbt och har en frilla som står rätt ut. Puh! Men jag fick på mig kläder iaf. Sen när jag har släppt in honom så ser jag att mitt linne sitter bak och fram och lappen sticker ut och killar mig under hakan. Charmig tjej.. Hur som helst, det gick ju bra iaf. Nu har vi ny elmätare och jag kom upp i tid :P

Tvättar idag oxå. Varför utsätter man sig själv för detta? Vi tvättade ju här om kvällen oxå men inte han vi bli klar med allt för det.. Så idag satsar jag på att hinna klar med all tvätt. Undra hur det känns att vara helt tvättlös? Det blir ju alltid lite frotté eller nån udda färg som alltid ligger kvar i botten av tvättkorgen. Tvättkorgen som ALLTID lyckas bli överfull av nån anledning.. Jag vill ha en tvättmaskin!

Ikväll är vi några som ska på konsert. Vi ska se Oasis i Globen. De har hittills fått USEL kritik, haha! I Aftonbladet fick det bara ett stort MINUS och i Expressen fick de endast en geting.. Haha! Behöver jag säga att jag inte har särskillt höga förväntingar?! Men Globen i sig är ju alltid häftig. Det blir som det blir och när man inte har några förväntningar alls så kan det väl inte bli SÅ fel.. Eller?

Middagen hos G&S blev framflyttad tills på Fredag. Ganska skönt, jag var helt slut igår när jag kom hem från jobbet. Det var en såndär dag då man fick aggera dagisfröken för att försöka hålla koll på alla. Sjukt, men så är det verkligen ibland. Istället för att kunna fokusera 100% på sitt eget så går enormt mycket energi till att vara som en himla vallhund, annars står man där ensam med 35 kunder till sist. Tiden går ju iaf snabbt, men det känns aldrig bra att gå hem och känna att man inte har gjort ett bra jobb. Men, men, nu är jag LEDIG i 2 dagar=)

Imorrn blir det som sagt en visit i Tungelsta hemma hos Fru Schenning och lilla fröken Em. Gud, barnet är 7 månader och jag har bara sett henne en gång. Det ska verkligen bli kul att träffa Carro, det var hundra år sedan. Åsså följer ju lilla Anton med oxå, han känner jag ju lite bättre, haha!

Nej, nu ska jag sortera lite tvätt.. Blä vad tråligt!!

Soffan, har du hittat hit?! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är jag här! gud vad kul att få följa med på dina äventyr oxå!!! Kram Soffan