torsdag 3 april 2008

En till del av påsken

Påskafton hade en liten seg start kan man säga. Trötta men glada efter långfredagens äventyr=) Vi käkade lite frulle sen rullade jag och Fredde ännu lite längre norrut. Lite roadtrip igen, man börjar bli van:D Matpaus i Härnösand sen racade vi vidaer mot Umeå. Väl framme hos Freddes mamma så installerade vi oss lite. Fick lite guidning av F, fick se hans gamla skolor och lite annat. Jättekul att se hur han har bott och gått i skolan och så. Det är som att man lär känna varandra lite mera. En till del lixom=) Gooood middag på kvällen, sen mys framför tvn med våra påskägg:D

På söndagen var det utflyktsdax=) Vi och F´s mamma åkte runt och kollade på deras sommarställe vid havet. Såå himla vackert och jag kan bara föreställa mig hur det är där på sommaren. Senare styrde vi vår kos mot stan. En jättelunch på O´learys tog knäcken på oss alla=) Hem å vila, sen mera sightseeng. Fredde visade mig ännu ett sommarställe, fast på pappans sida. Alltså, jag har inte fattat vilken pärla Umeå egentligen är. Jag längtar verkligen till sommaren då man får se allt men lite andra ögon.
På kvällen blev det ännu mera god mat och gott. Underbart medsemester;)

Innan vi styrde vår kos hem på söndagen igen så aggerade F karln i huset. Saker skulle spikas upp och fixas. Jag satt i soffan med katten:D hehe! Hälsade på farmor Modig en sväng, sen var det dax förroadtrip igen.

Påsken var underbar, that´s it!!!

:D

Inga kommentarer: