fredag 25 april 2008

kommer inte på nån rubrik

Long time no uppdatering. Alls. Inte sen förra veckan rättare sagt.

I fredags efter jobbet var jag å LillaC å tränade. Mycket flitigt av oss att göra det en fredag kväll tycker jag, hihi=) Efter det mötte vi upp Fredde å tog ett glas vin på Retro. Skön å lagom kväll. Somnade rätt så tidigt om jag inte minns helt fel.
På lördagen var jag duktig och körde bil till jobbet. Är inte det modigt gjort av mig, va? va? va?? Haha! Ur min synvinkel är det verkligen en bra insats när man i vanliga fall känner sig lite som en myra när man är ute och yrar här på gatorna i bil. Så många gator och filer att hålla reda på lixom=) Men men, det gick bra iaf. Hem kom jag oxå=)
På kvällen var det kalas för fröken Projektadministratör. Låter det inte proffsigt?? Projektadministratör lixom.. Nästan så att titeln Apotekstekniker (och egenvårdskonsult;)) låter simpelt. haha! Nå väl, jag är stolt och glad för hennes skull.. Hur som helst, det var en jättemysig kväll med underbara människor! Vi försökte oss på att gå ut och efter många om och men (och ett x antal taxiresor..) så hamnade delar av truppen på Sjätte tunnan i Gamla stan. Vilket ställe!!! Hade jag inte varit i Tallin innan och blivit förtjust i medeltiden, så hade jag nog undrat var sjutton jag hade hamnat. Nu mös jag mest bara. Jättehäftigt ställe. Folk gick omkring i medeltidskläder och drack mjöd ur långa horn. Haha! Kul kul!

På söndagen var det helt underbart väder ute. OCH JAG VAR LEDIG!!! Jag och F käkade frulle på balkongen. Fantastiskt! Mötte upp LillaC och var ute å myste i solen i flera timmar. Ahhhhh, stade och människorna vaknar verkligen upp den här årstiden. Hur mycket folk som helst ute och alla var så glada=)=)=) Dessutom var träden i Kungsan knallrosa. Underbart!!!



På eftermiddagen hade jag å F tänkt börja måla i hans sovis. MEN, solen gjorde sitt å vi blev två latmaskar som hamnade på balkongen i solen ist... Men men, man kan verkligen inte låta bli att vara ute i detta väder. Många soltimmar blev det denna dag och på kvällen när vi var å käkade middag hos F´s papps, så hettade det lagomt i ansiktet=) UNDERBART!

Denna vecka har bestått av massa jobb, en utbildning och två möten. Lite fritid oxå. Träffade delar av AT-flickorna i måndags. Å Carro är såååå fin med sin mage. Inte ens en månad kvar tills den lillx kommer. Åhhh, hon bara strålar och är så fin=) Var jättekul att ses och troligtvis är var det sista gången innan bebisen kommer. SHIT VAD SPÄNNANDE!

Har hunnit med lite träning i veckan oxå, å vi har rivit tapeter, spacklat och grundmålat sovrummet=)

Jag börjar bli trött nu. Trött på jäkla sjuka arbetstider, trött på att lämna hemmet en tid och komma hem 12h senare. Trött på att vara en TRÅKIG grinig människa på kvällarna, trött på attityden som finns på jobbet ibland.. Stundtals känner jag mig som de personer som jag har varit less på själv. Jag vill lixom klaga jag med. Men jag kör mitt race, orar inte hålla på att jobba för en teamkänsla längre. JAG VILL HA SEMESTER! Har haft ett skitschema på slutet, tack och lov börjar det nya den 1Maj. Då är jag kanske back on track igen.. Nu är jag mest bara trött.



Tjing!

Inga kommentarer: