onsdag 3 december 2008

3/12

Har inte skrivit på länge nu. Förra veckan var verkligen hemsk! Eller inte hemsk men väldigt jobbig. Värst var det från och med onsdag, då var jag på jobbet mellan 8-23 :S Blä! Men snart är det julledighet, och SOM jag längtar!!!

I helgen var det konferens med jobbet. Vi höll på med möte och teambuilding mellan 8-18.30. Man var bra slut i bollen efter det.. Sen var det bara att ladda om för världens brakmiddag och brakfest. Hade sjukt roligt! Maten var kanon, vinet likaså och vissa av mina kollegor är verkligen toppen! Så roligt att göra saker såhär utanför jobbet.


Välkomstdrink och väntan på middag


Jag och Sus, samt apoteksfolk som det börjar rycka i dansnerverna på..

Hur som helst så hade vi lite vinafton/natt inne på mitt rum när tanterna hade gett upp och gått å lagt sig. Flickorna lämnade mitt rum runt fyratiden och kl åtta var det bara att kliva upp och se glad ut.. Fy! Yrare än någonsin stälde jag mig i duschen och ville bara dö. VARFÖR måste man dricka vin till kl 4? Räcker det inte att bara umgås och snacka efter ett-tiden?


Efterpartaj på mitt hotellrum. Ninni, Katarina och Sus


Varför? VARFÖR tog jag på mig badrocken? Och varför drack jag vin fram till kl fyra? Och VARFÖR posera på detta vis? My lord..


Klockan tickar och vi börjar bli lite trötta.. Och åter igen -VARFÖR BADROCKEN?

När jag klev ur duschen så blev allt lite bättre.. Hade fått sms av Ita - NU ÄR PRINSEN HÄR!!! Min underbara lilla Ita har blivit mamma. Var tvungen att fälla några tårar och jag kände mig så himla glad! Gick ner till frukostbuffén med den glada nyheten. (alla frågade hela tiden eftersom Ita hade skickat sms dagen innan om att det var dax)

Efter frullen var det spa-dax! Underbart allting om man bortser från att alkoholen precis höll på att gå ur kroppen.. Äckliga svettningar och blodet i kroppen kändes kokande. haha! Den perfekta medicinen för detta var badtunna. Vaaaarmt vatten och sval luft. Helt underbart! Jättefin utsikt över havet. Jag kan verkligen rekommendera Nynäshamns havsbad, kanonställe!
Fick massage i 20 min. Massören kände verkligen av mina ryggproblem och jäklar vad hon kunde misshandla mig vissa stunder.. Ett finger på en punkt och det bara ilade ut i hela armen, usch! Men det var gudomligt på samma gång. Mmm!



Damer i badtunna och halvdöd Madde i väntan på massage

Behöver jag säga att jag var helt förstörd hela kvällen? Det gick bara inte att hålla ögonen öppna.. Jag glömde till och med bort att äta middag. Och DÅ är fröken Engström trött, riktigt trött!
HElgen var verkligen bra och det var riktigt härligt stämning bland alla. Vi hade mycket diskussioner men inga hard feelings, snarare väldigt bra konversation och det är inte alltid den funkar. Det märktes verkligen att alla hade roligt och det var jättebra för gruppen att göra detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker att du jämt är gullig KRAM Från Stöde