lördag 2 augusti 2008

Semester del 1 -Segling

Seglingen var helt underbar!!! Som total nybörjare så visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men guud så härligt. Vi hade toppenväder hela tiden ända tills vi kom till Visby. Men medan vi var till sjöss så var det strålande sol i princip hela tiden. Lovely! Vår första tripp gick till Utö. En fin ö i Sthlms skärgård. Jag och F gick runt å kikade en del på kvällen, bla på Kvarnen. Supermysig dag och min liv till sjöss var invigt:D




Dag två styrde vi mot Arkösund som ligger utanför Norrköping. Ännu bättre väder och jag är vid det laget helt förtrollad. Vi mötte Ostindienfararen Götheborg, vilket var en mäktig syn ute på havet. Arkösund hade en mycket mysig hamn och vi tog oxå där en liten prommis på kvällskvisten=)





Dag 3 gick trippen till Vestervik. Det var nog den mest fantastiska dagen på vattnet. Helt molnfritt och jättefin väg dit!!! Vestervik i sig var en kanonbra sommarstad som jag förälskade mig i totalt. Där stannade vi i 2 nätter så vi han med lite shopping och se lite av staden. Sillunch på båten i den där miljön var en av höjdpunkterna!!! Magiskt! Vill man åka på semester inom Sverige så kan jag varmt rekomendera Vestervik som ett mål!




Säga vad man vill om dagarna hittills, helt fantastiskt var det. MEN Visby är alltid Visby.. Övergången dit var lite sådär då båten lutade rejält hela vägen, samt en hel del stora vågor. Men när vi väl kom fram.. Gosh! Gotland och Visby var ännu bättre än vad jag minns det. Där turistade vi loss på riktigt. Turisttåg, Botaniska trädgården, Fårö och raukarna, Munkkällaren och strandpromenaden. 4 underbara dagar! Mysiga kvällar i staden (vissa hårdare än andra..) och upplevelserika dagar. I löööööv Visby!








Kort och gott.. Den veckan var en av de bästa!

Inga kommentarer: