fredag 1 augusti 2008

Semester del 2 -Sundsvall och Edsele

Tisdagen gick i resandets tecken. Färja från Gotland, buss från Nynäshamn, bil till Sundsvall.. Puh! Men det var riktigt skönt att komma hem till mor:) Vi kom hem på kvällskvisten lagomt till fika å allsång. Trötta efter allt resande så blev det en rätt tidig kväll. Dessutom hade vi en relativt hetsig vecka framför oss..

Så började rännandet.. in till stan och mötte upp LillaC!!! =) Fika och uppdatering stod på schemat. En välbehövlig en då det ibland händer väldigt mycket på kort tid..;) Ett kärt återséende med min lilla vän.
Vi han med en tripp till Birsta och kollade runt lite. Nya Apoteket spanades in och jag surrade ett tag med E som blivit egenvårdsansvarig där. Lyllo henne, världens finaste appo:D
Sen var det äntligen tid att träffa sis å Fille=) Middag på Barista och sedan gofika hemma hos dem. Vilken lägenhet de har!!! Super fin. Rolig em/kväll.
Men kvällen tog inte slut där. Jag å F åkte upp till Södra berget och inspekterade lite. Måste ju visa honom runt på hemmaplan. En tripp till Alnö han vi oxå med. Vi blev rejält trötta innan det var klart och vi somnade sött när vi kom hem.



Vi åkte hem till mormor och hälsade på en dag. Hon hade gjort lunch åt oss och höll på att prata oss döva.. Haha! SÅ roligt att hon är på hugget:) Det var mycket snack om hennes vattenskada, men även om kvällens bravader. Grillfest med plusgruppen. Haha, hon är underbar min mormor och hon har minst lika fullt upp med sina vänner som en tonåring har.

Efter en lunch med kusin M på Svenssons på fredagen så var det dax för tjejkväll. Tjohooo!! fredde hojade med Martin och följde sedan med Fille för att starta festligheterna i stugan. Och jag, jag hade världens roligaste kväll tillsammans med mina flickor. ÄNTLIGEN fest och vin tillsammans med LillaC, Andrea, Veronica och Erika. Lovely! Vi åt god mat och drack en del vin hemma hos Veronica. Vi sjung, skrattade och skvallrade innan vi tog en taxi in till Stadshuset. En superlyckad kväll ute!! Vi dansade nästan ihjäl oss och det var sååå bra musik. Det var en såndär kväll som man blir alldeles varm av att tänka tillbaka på <3 Tack tjejer!

Filles fest då.. Sommarens fest, helt klart! Jag, Sis å Camilla kom dit på förmiddagen å då stod två tappra blötdjur å byggde partytält i spöregn, haha! Vi andra gick in och gjorde en härlig potatissalld med chevréost och massa grönsaker. Vi förberedde lite och till sist avtog regnet och folk började droppa in. Vi åt god grillad mat och förtärde en hel del dryck till det, men framför allt fördärdes min underbara Bag in skål! Kanonbra underhållning som förvandlades till allsång. Äntligen fick man träffa lilla Iris live oxå. Hon är så söt, och hon såg ut som en liten vacker docka i verkligheten oxå=) Hattvandring, magdans och Öfvre Sovlaki, samt underbara människor och härligheter. Vi höll igång till femtiden, men husvagnsligan (Jag, F, Sis, F och Camilla) var vakna till halv sju och pratade om kvällen/natten/morgonens bravader efter att "vissa" av oss hade promenerat i skogen. BARA promenerat, haha! Go Camilla! Underbart partay som jag kommer leva på mycket länge. Grattis och tack Fille!











På Söndagen var det betydligt lugnare än vad kvällen/natten/morgonen hade varit.. Vi sov på gräset, sov inne, åt korv, ångrade korven och det var allmänt segt.. Jag, F, Sis och F tog oss en tur i båten. Det var första gången jag låg ner i en liten båt. Unde täcket dessutom:D Kvällen hade varit en av de bästa men det hade även satt sina spår..

Till sist pallrade vi oss hem till mamma. Där bjöds det på Tacos, hade inte kunnat bli mer passande mat.. Mmm!! Mamma å Steffe var oxå lite smått slitna så vi kände att vi behövde aktivera oss lite för att hålla oss vakna. Vi tog en tripp till Bergafjärden och kikade runt lite. Löran var oxå ett av målen. Skönt att röra lite på sig, men ännu skönare att få somna på kvällen för att sova omänskligt många timmar..

Dagen efter tuffade vi iväg hem till älskade papps å Anki=)=) Hade en lugn och skön dag ute i solen. Läsa bok, gå runt å titta, fika och bara vara. Fick jättegod middag i form av köttfärsbiffar med bacon. Hysteriskt gott! Å tro det eller ej, men det slank ner ett å annat glas vin innan det var färdigt.. Är det semester så är det;) Mys å surr, samt korttittande och 1,5 parti plump blev det oxå innan det var läggdax. Hihi! Jag är KASS på det ska jag säga.. Måste tjuvträna till nästa gång.



Dagen efter käkade vi frulle ute i solen. Skönt! Sen fortsatte vi våra äventyr mot Umeå..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare Madde! Hittade hit via Carros blogg. Fasen va kul vi hade på festen, verkligen sommarens fest! Kände att jag behövde röra på mig sisådär kl 4 på morgonen efter all mat så det blev en promenad i skogen. Hörde att du gjorde nåt liknande förra året, haha. Hade jag ingen aning om. Men det är sånt som händer ibland.
Ha det bra o hälsa killen din, trevlig prick det där.
Vi lär väl synas i S-vall fler gånger.

/camilla