söndag 21 september 2008

1 år!

Ett helt år har gått. ETT ÅR! Helt ofattbart vad snabbt tiden går. Det känns som att jag och F träffades alldeles nyss och på samma gång känns det som att vi har känt varandra hur länge som helst. Hur som helst, i helgen har vi firat 1 år tillsammans:) Helt underbart har det varit.


I fredags åkte vi iväg på en 23h kryssning till Åbo. Åkte med den nya färjan, Galaxy. Så mysigt så:) Vi började med en öl och ett glas vin redan på terminalen. Sedan steg vi ombord och installerade oss på rummet. Efter lite shopping i Taxfreen och lite piffning så var det dax för buffén. Den kalla maten var kanon, fanns hur mycket som helst att välja på. Massa sill, lax (flera sorter), ost, oliver, räkor, kronärtskocka, you name it.. Mmm! Varma maten var däremot inte så mycket att hänga i granen. En konstig fisk med svampsås, Indiska kycklingklubbor (de däremot var kanongoda), fläskkött och potatis. Lite grönsaker fanns oxå. Men that´s it.. Snopet! Men dessertbordet var det inget fel på. Chokladmousse, jordgubbsfromage, vaniljparfait, bärmix, glass, fruktsallad, mannagynspudding, hjortronsås, choklad-och mandeltårta, OSTAR osv.. Vinet var iaf riktigt bra det oxå;)

Efter maten gick vi och tittade på Jimmy Jansson.. Va? Var det ett skämt? Han ser ut (och låter som) en 14 åring med på tok för långa smala ben, lite som en kalv.. Hur som helst så var han ingte så långvarig på scenen. Istället var det två andra band som spelade schlager och gammla godingar och det blev riktigt bra drag där=) Jag å Fredde drack drinkar, öl och vin och hade en jättebra kväll. Vid två gav vi upp och gick "hem" till hytten.
På lördagen hade vi äntligen en sovmorgon tillsammans.. Skönt att få sova ut! Vi gick på frukostjakt, shoppade ännu lite mera på Taxfreen, kollade runt lite och gick hem å vilade lite. Sen var vi på "aftersea" å kikade runt lite. Drack lite kaffe och slappade mest.



När vi kom hem var det bara att hoppa in i duschen och bege sig iväg igen. Nu skulle den "riktiga" årsdagen firas. Å vad passar inte bättre än en middag på restaurangen som vi hade vår första dejt på?!! Åhh, det var såå himla mysigt=) Gud! Maten var kanon och det var verkligen jättejättemysigt. Blev ännu lite mera kär tror jag;) Fick världens finaste present av honom oxå.. Herregud vad han skämmer bort mig! Å jag skäms, jag hade ju inget till han..:( Jag tänkte lixom att vi gör den där kryssningen tillsammans, å ÄNDÅ får jag världens finaste present av honom!
Folk till och med tittade på oss å bara log. hihi! Gud vad mysigt det var!
När vi hade ätit upp maten och druckit upp vår vinflaska så promenerade vi till Eken och tog varsinn öl på uteserveringen.. Vilken kväll! Vilken HELG!

Jag är världens lyckligaste=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va härligt det låter! =) Dåligt nyfiken jag blir på presenten då. =P
Kramar

Anonym sa...

:o) Papps å Anki :o)