söndag 21 september 2008

Veckan som gått.

Vilken vecka det har varit! Började måndagen med att jobba över. Vi är fortfarande enormt lite folk på jobbet då många fortfarande är sjuka. Dessutom har en av oss få stackare som jobbat blivit utlånad till annat ställe. Så då får vi andra slita häcken av oss och ALLT hamnar efter. Ingen kanonstart på veckan kan jag säga:( Blä! Var helt knäckt både måndag och tisdagkväll å bara sov i soffan.

Onsdag däremot var betydligt bättre, thank god! Åkte till LillaC efter jobbet. Vi skulle gå å gymma men vi möttes av ett fuktskadat gym så det var bara att vänd om:( Trist! Vi han iaf umgås hemma hos henne, och det är inte fy skam det heller.

Sen mina vänner, Torsdagen! My god säger jag bara.. Cold Play i ett fullsatt Globen. Gud så mäktigt! Jag har varit på en hel del konserter men jag kan nästan säga att det här var i särklass den bästa ever! Det var helt storslaget när de spelade "Fix You". HELA Globen (13500 pers) reste sig upp och det blev en jätteallsång! Alltså jag har varit imponerad av Lasse W-allsångerna förut, men det är slår allt! Håret reste sig på hela kroppen och ögonen tårades. Det var så sjukt mäktigt! Gud, jag blir svettig av att prata om det:) Men, det bästa av allt.. Hela bandet sprang upp på läktaren genom publikhavet.. Hysteri! Lite trötta blev vi på att de sprang upp raden bortanför oss. MEN, sen springer de vidare och ställer sigg och spelar 3 låtar typ 5 rader ovanför oss!!! JAG HAR STÅTT CA 8 M FRÅN CHRIS MARTIN! Vi stod så nära att man såg svettpärlorna på hans panna.. Jag dog! Jag blev som en fjortis! Herregud så bra det var. Jag kommer däremot aldrig förlåta mig själv att jag inte hade med mig kameran.. Hur dum får man bli?? Men jag fotatde och filmade med mobilen. Alltid nåt! Och LillaC fick några otroligt bra bilder!

Bilden är lite suddig eftersom den är tagen med min mobil.. Men iaf! ;)


Pust! Jag bli rsvettig av det här. Återkomer snart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går inte att beskriva för folk hur otroligt gudomligt det va i Globen med Coldplay. Tur Du Madde vet vad jag menar!!! ;-) Och jag förstår att Du höll på att dö därborta på andra sidan mig och jag bara ryser när jag tänker på alla fans som sjöng "Come up to meet you tell you I'm sorry
you don't know how lovely you are.." eller draget under Viva La Vida och särskilt på slutet när alla "oa:de" . Men jag blev nog mest tagen av Fix You och Lovers in Japan. Men håll med om att det är synd att allt är över!!!!! Men tur att vi har nått att blicka tillbaka till ;-) Hare!

Anonym sa...

Hehe! så glad att fröken gillar LIVE MUSIK ............slår ju allt. Kram Papps.