söndag 7 september 2008

Framor

Herregud, var tar tiden vägen?? Ännu en helg är slut. Men iofs så har jag sovit bort denna helg. Idag är jag som en ny människa. När jag vaknade i morse så var det nåt som kändes annorlunda i min kropp. Det kändes BRA rättare sagt=) Jag var feberfri, tjohoooo! Hade förberett mig på en långisförkylning. Brukar bli så när jag väl åker dit. Men thank god att jag mår nästan bra idag. Halsen håller dock på att ta kol på mig.. Den gör sjukt ont på ena sidan:( MEN, jag har som sagt ingen feber och så klarar man i princip allt känns det som.

Jag klev upp runt halv tio. Åt min gröt, läste lite bok och lite bloggar. Hoppade in i duschen och var överlycklig över att jag inte kände mig döende när jag var klar.
Efter en dusch å en del vila så bestämde jag mig för att följa med F och hans pappa på båtmässa på Djurgården. Behövde komma ut i friska luften och se lite folk. Så med lite koffein och naproxen i kroppen gick det jättebra. Rolig mässa oxå, efter sommarens segling så tycker jag att det är jättekul med sånt. Helt sjuukt vilka båtar det finns. Sjukt stora och sjuk dyra dock..

Det var iaf jätteskönt att få komma ut. Luften är underbar å frisk just nu (nu låter jag som farmor..). Det var så fint på Djurgården och om en vecka eller två kommer det vara sådär magiskt vackert som det blir där på hösten. Tusen färger. Då vill jag att sis ska komma hit så vi får ta vår vanliga höstdag där. Med prommis i flera timmar och fika på Rosendals trädgård.. Åhhh, saknar det! Det slog mig idag att det är min 3e höst här i Sthlm.. Herregud, hur blev det såhär?

Septemer -07 och September -06
Jag å Sis på två av våra Djurgårdstrippar
Jag vill att det blir en -08 oxå!!!

När vi kom hem så blev det middag ganska omgående. Lax, ris, broccoli och wasabicreme. Mmm! Smarrigt! Att bero på wasabi, på tisdag öppnar det en sushibar längst ner i vårt hus. Det är farligt nära dit, bara 2 trappor ner..

Nåväl, nu är det dax för en Strepsil och sen lite mera koffein. Å sen är det bara mys på schemat. Älskar Söndagkvällar!

FÖRRESTEN! idag fyller min farmor år. Åhh, lilla farmor! Vill vara där. När jag ringde henne var hon lite buissy så vi hann inte snacka så mycket. Carro å Fille hade varit där, Pappa och Anki var på plats och så kom just Mia med päron dit. Huuu, jag då??? Trots att det har varit så mycket familj hit å dit den senaste tiden så har jag en enorm längtan efter alla dem nu:( Miss U all!

Å en till förresten.. Ikväll är LillaC och hennes päron på R.E.M konsert i Globen. Hur fuskigt är inte det?? Vill oxå!!! Hoppas det är kanon :)

Adios!

Inga kommentarer: