torsdag 9 oktober 2008

Inte som planerat!

Åhh, min dag har hittills inte blivit som jag hade tänkt. Planen var att kliva upp runt nio. Käka frulle, surfa runt lite och gå ut i det underbara vädret. Precis det vädret som var igår. MEN det blev inte så.
Jag klev upp runt nio, åt min grötfrukost samt surfade lite. Men när jag drog upp persiennerna så förstördes mina planer. Lägenheten blev inte ett dugg ljusare av att jag drog upp dem. Jäkla skitväder! Jag blev sur och fortsatte surfa istället. Blä!

Men nu är jag sur på mig själv istället. Varför sura bort en ledig dag? Dumma, dumma Madde! Så nu ska jag ta mig i kragen. Jag ska vika tvätten (annars är jag väl sur över att jag har det hängandes över mig oxå..) Sen vill jag ha vatten! Inte dricka vatten, utan vara vid vatten. Egentligen vill jag vara vid skog och vatten. Typ hemma. Men nu är jag inte där så jag får göra det bästa av situationen. Promenix vid Norrmälarstrand får det bli! Japp!

Jag ska packa väskan så jag kan knalla bort till Norrtulltrakten sen, för ännu mera motion med LillaC. Motion och styrka. Det är fantastiskt! Och det gör mig glad.

Är lite sur över helgen oxå. Jobb! Alltså det är inte bra för mitt psyke att jobba helger. Egentligen är det ju skönt att jobba helger. Det är relativt korta arbetsdagar men det ger ändå mycket tid. MEN det gör mig ledsen. Eller nää, inte ledsen. Men absolut inte glad heller. Lite smådeppig bara. Jag vill inte jobba helger, verkligen inte. Jag hatar det! Vill vara ledig då. Kunna ta mysiga sovmorgnar med min fina sambo, äta mysig frukost. Springa på stan, strosa och bara vara. Shoppa med vänner eller bara sitta i timmar och fika med dem. Gå på systemet, planera kvällen..
Men det gäller att göra det bästa av den situationen oxå. After work på fredag. I metropolen Huddinge.. När jag ändå är på gång att klaga så kan jag klaga på Huddinge oxå. Jag gillar inte Huddinge har jag kommit på. Jag gillar mitt jobb men inte platsen det ligger på. Well. After work blir kul. Mat och nån öl på O´learys.
På lördag jobb igen. Sen träning och ett å annat glas på kanske Retro. DET däremot, det gillar jag skarpt! Sen jobb söndag igen.

Usch vad gnällig jag är:( Men jag har roliga saker framför mig idag oxå. Umgänge och träning, sen en sen mysig middag med F. Vi har en ny regel hemma. Vi får inte äta middag framför tvn. Blir så mycket trevligare då. Haha! Det är väl typ den enda regeln vi har, men jag gillar den.

Jag vill ha besked NU! Blir det inget av så är det inte hela världen, absolut inte. Jag har det verkligen bra som det är och en hel del spännande saker att se fram emot. Men OM det blir bra, då.. DÅ har jag ännu mera spännande saker framför mig=) Det är ovissheten jag inte tycker om!

End!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!! Men va äre för FEL på oss idag?? Kolla in min blogg för ännu mer Engströmgnäll. På äkta typiskt systermaneèr. Hade vi bott i samma stad så hade vi kunnat druckit lattè i tysthet tillsammans på Norrmälarstrand!saknar dej redan.. KRAM!

Anonym sa...

GRATTIS till den nya regeln! Vuxenpoäng!

Anonym sa...

PRECIS :o)
Huddinge e inge bra ställe! varför tror du jag försökte elda upp skiten för 43 år sen haha.
Hoppas det andra går bra !
Kram papps.

Anonym sa...

Det verkar som att du bor i Vasastan... Du som gillar att promenera - har du testat Hagaparken?!