tisdag 28 oktober 2008

magen

Ny vecka, nya möjligheter.

Och den veckan började med att jag umgicks med min lilla tjockisvän. Var hemma hos henne och käkade lunch, promenixade och fikade:p Lillens säng och vagn står bara och väntar så nu kan han komma ut när han vill. Om jag får bestämma så får han gärna komma ut snart. Typ nu!

Var en ganska jobbig dag på jobbet idag. Eller egentligen inte men jag börjar bli lite krasslig. Lite småont i halsen och kroppen har inte riktigt hängt med som den ska idag. Är rädd att F har smittat mig lite, den stackaren är ju dålig.. igen! Hur som helst, har överdoserat med vitaminer och Echinagard idag. Hoppas på det bästa lixom. Men att man jobbade 11h med halvrisig kropp gjorde inte saken bättre. Men jag tänker inte bli sjuk, icke sa nicke!

Imorrn ska jag leka fröken på morgonen. Vi har tre elever på jobbet nu. En tekniker, en receptarie och en apotekare. Och imorrn ska lilla jag gå igenom alla magmedicinerna med dem. Så ikväll har det repeterats.. Antacida, H2-blockerare och protonpumpshämmare mm.. Alla dessa namn och olika grupper. Lavemang, bulkmedel, tarmstimulerande.. Blir förvånad över hur mycket som fortfarande sitter kvar i skallen. Iofs så jobbar jag med det precis varje jag, men att de flesta av namn, grupper och funktioner sitter kvar känns gött. MEN, hur sjutton ska jag kunna undervisa för en apotekarelev? Människan har pluggat i 5 år?!! Haha, blir intressant och jag hoppas att det ska ge dem litegrann iaf. :)

Imorrn kväll blir det konsert. Ska bli kul. Håkan!

Ska hoppa i säng nu.. Trött på ögat och jag måste trotsa förkylningen som INTE ska få vinna över mig. F har sovit hela kvällen så honom ska jag försöka väcka så han får förflytta sig till sängen.

Ha en fortsatt bra vecka!

Buenas noches!

1 kommentar:

Anonym sa...

krya på er! Kram Papps å Anki