torsdag 2 oktober 2008

tjoho

Ännu en vecka har snart snubblat förbi. Kan någon säga mig var tiden tar vägen?

I måndags hade jag äntligen en efterlängtad ledig dag. Lovely! Den spenderades delvis med Ita. Åh nu är det NÄRA tills bebis kommer:) Jag längtar som en tok. Magen hennes är gigantisk och lillkillen sprattlar runt mest hela tiden. Så mysigt! Vi käkade lunch på Odenplan och hade det gott. Satt å surrade i timmar, jättemysigt! Efter lunchen blev det en promenix för lilla mig. Helt underbart. Solen sken och det är verkligen så himla vackert ute nu. Blir nästan lika knäpp som på våren. Tiden stannar och jag ser bara alla ljuvliga färger=)
Sen blev det lite mera promenix med LillaC. Från hennes jobb och ner på gymmet. Guud så skönt det är att få ta ut sig på det sättet. Varför har jag aldrig fattat det? Gympapassen är roliga, men inte alls på samma sätt som gymmet. Gud vad nöjd jag är=) Dessutom så hinner man umgås och surra massor samtidigt som man tränar. Och DET är ett stort plus. Eller hur stumpan? ;)

Tisdagen var kaos. Jag var arg och less när jag åkte hem (2h senare än vad jag skulle ha slutat). Vissa människor förstår jag mig bara inte på. Folk har så stora egon att de inte fattar att precis alla andra blir drabbade. Hur kan en endaste människa nästan knäcka 15 andra? My lord! Det var inte bara jag som var less, i princip alla under samma tak gick runt med någon slags negativ energi. MEN jag har börjat säga ifrån nu. På riktigt! Inte på ett elakt vis (det skulle Mes-Madde aldrig palla) men på ett schysst sätt. Och tydligt markera var gränsen går. Och tro det eller ej, men detta kom fram till chefen och tillbaka till mig i form av POSITIV feeback. haha! Jag kan bara jag vill;)
Trött å slut kom jag hem, landade i soffan, åt mat och sov.

På Onsdagen kändes allt mycket bättre igen. Hade en kanondag på jobbet och jag kände mig enormt kreativ och som en problemlösare. Helt plötsligt kändes allt som frid å fröjd igen. :)
Dagen gick sjukt snabbt och snart var det dax att åka hemåt. Mötte upp mina AT-tjejer och åt en mysig middag. Huvudpersonen under kvällen var helt klart lilla Emelie 4 månader. Charmiga lilla barn! Helt underbar var hon. Itas mage var oxå ett hett ämne, samt att Anastasia oxå var med!!! Herregud vad jag saknar denna människa. Så himla kul att få träffa henne igen. Hon ligger mig varmt om hjärtat fast vi inte hörs ofta längre. Vi sa att vi måste skräpa oss nu. Vi får se hur det går. Det är lätt sagt, men lite trögare att utföra.. Tyvärr! Toppenmysig kväll iaf. Elin var sjuk så hon kom inte:( Men vi ska ses snart iaf!

Idag har det bara varit möte på schemat. I Skärholmen av alla ställen. Men det gick bra och det var skönt med "bara" ett möte idag. Sen fick jag åka hem=)

Ikväll blir det prommig och gym igen. Tjoho! Och imorrn mina vänner. DÅ ska jag äntligen åka hem till Sundsvall! Som jag längtar.. Sist var på semestern!! JAG LÄNGTAR!!

Hej!

Inga kommentarer: